Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do treści Przejdź do stopki Przejdź do mapy portalu

Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach poszukuje kandydata na stanowisko naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Burmistrz Czechowic-Dziedzic ogłosił nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze - Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach. Kandydaci, którzy spełniają opisane poniżej warunki mogą się zgłaszać do 14 marca br.

O stanowisko może się ubiegać osoba, która:

1.Posiada obywatelstwo polskie, pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych  - o stanowisko nie mogą ubiegać się osoby, o których mowa w art. 11 ust. 2 i 3 ustawy
o pracownikach samorządowych.

2. Posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku.

3.Nie była skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.   

4. Cieszy się nieposzlakowaną opinią.

5. Wykształcenie: wyższe II stopnia.

6. Wymagany kierunek studiów: nauki przyrodnicze.

7. Doświadczenie zawodowe: minimum 5 letni staż pracy zawodowej.

8. Inne: prawo jazdy kategorii B.

2.Wymagania dodatkowe:

1. Mile widziane doświadczenie na stanowisku kierowniczym lub stanowisku związanym
z zarządzaniem zespołem pracowników.

2. Znajomość  przepisów prawa:  w zakresie  ochrony środowiska, w tym m.in.: prawa ochrony środowiska, prawa wodnego, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
ustawy o ochronie zwierząt, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy  kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisów  z zakresu rolnictwa.

3.Cechy osobowości: komunikatywność, wysoka kultura osobista, zdolności organizacyjne, odpowiedzialność, kreatywność i zaangażowanie, systematyczność, obiektywizm, odpowiedzialność, odporność na stres.

4. Umiejętności: bardzo dobra znajomość przepisów prawnych, umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi, umiejętność dobrej organizacji pracy, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność logicznego i analitycznego myślenia, selekcji informacji i wyciągania wniosków, umiejętność obsługi urządzeń biurowych, gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności.

3.Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Zadania podstawowe

Organizacja i zarządzanie pracą Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa, tj.
a) nadzór w zakresie realizacji obowiązków wykonywanych przez pracowników Wydziału
w tym:
- ustalanie zakresu czynności,
- dokonywanie podziału uprawnień i odpowiedzialności między pracownikami wydziału,
- dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników;

 b) nadzór nad zadaniami Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa  w zakresie:

  • udział w realizacji zadań określonych w Programie ochrony środowiska,
  •  udostępnianie informacji o stanie środowiska i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
  • wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, przeprowadzenia postępowania
    w sprawie oceny oddziaływania na środowisko,
  •  przeprowadzanie kontroli w zakresie przestrzegania przepisów prawa ochrony środowiska,
  •  przygotowanie decyzji dla osoby fizycznej eksploatującej instalację lub urządzenie w ramach zwykłego korzystania ze środowiska dotyczących wykonania czynności zmierzającej do ograniczenia ich  negatywnego oddziaływania na środowisko,
  •  przygotowanie wystąpienia  do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o podjęcie działań będących w jego kompetencji, jeżeli w wyniku kontroli zostanie stwierdzone naruszenie przepisów ochrony środowiska lub występuje uzasadnione podejrzenie, że takie naruszenie mogło nastąpić,
  •  przygotowanie projektu uchwał w sprawie ograniczenia co do czasu funkcjonowania instalacji lub korzystania z tych urządzeń, z których emitowany hałas może negatywnie oddziaływać na środowisko,
  • prowadzenie publicznych wykazów wniosków, wydanych postanowień i decyzji                             zawierających informacje o środowisku,
  • przygotowanie okresowej informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska;

     c) Zadania z zakresu  rolnictwa:

              przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu o zachorowanie lub
               zachorowaniu   zwierząt na chorobę zakaźną,

  •  przedkładanie propozycji w zakresie powoływania biegłych do wyceniania zwierząt zabitych lub padłych w związku z wystąpieniem choroby zakaźnej,
  • przygotowywanie dokumentów dotyczących kosztów stosowania środków ochrony i nadzoru na obszarze gminy w związku ze zwalczaniem zakaźnej choroby zwierząt,
  • podawanie do wiadomości osób zainteresowanych lub do wiadomości publicznej o zarządzonych przez Państwowego Lekarza Weterynarii  o tymczasowych środkach w celu umiejscowienia choroby,
  • współdziałanie ze służbami doradczymi, Izby Rolnicze, Ośrodek Doradztwa Rolniczego- organizowanie szkoleń,
  • współdziałanie z Inspektoratem Ochrony Roślin i Nasiennictwa w zakresie pojawienia się chorób i szkodników upraw polowych  oraz ich zwalczania,
  • podejmowanie działań w zakresie zwalczania chwastów na gruntach i uprawach rolnych oraz na gruntach niezagospodarowanych,
  • współdziałanie przy usuwaniu skutków klęsk żywiołowych na terenach rolnych;

d) Zadania z zakresu ochrony zwierząt:
przygotowanie decyzji dotyczących zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy agresywnej,

  •  koordynacja działań związanych z realizacją uchwały w sprawie opieki nad  bezdomnymi zwierzętami,
  •  przygotowanie decyzji o czasowym odebraniu właścicielowi bądź opiekunowi  zwierzęcia w przypadku stwierdzenia znęcania się nad zwierzętami,
  • przyjmowanie interwencji dotyczących znęcania się nad zwierzętami lub niewłaściwym utrzymywaniu zwierzęcia;

e) Zadania z zakresu ochrony przyrody:

  • współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckim obszarów gminy w szczególności w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na jej terenie, wydawanie opinii o obwodach łowieckich,
  • przygotowanie projektów uchwał /dokumentacji/ w sprawie wprowadzenia form ochrony przyrody poprzez wyznaczanie stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych, zespołów  przyrodniczo-krajobrazowych,  pomników przyrody,
  •  przygotowanie projektu uchwały dotyczącej uznania parku za park gminny,
  •  wydawanie decyzji w sprawie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
  •  wydawanie decyzji  z naliczeniem opłaty za usuwanie drzew  i krzewów,
  • wydawanie decyzji z naliczeniem kary pieniężnej za usunięcie drzew bez wymaganego   zezwolenia, zgłoszenia lub za ich zniszczenie,
  •  przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew,
  • współdziałanie z Nadleśnictwem Bielsko i właścicielami lasów prywatnych;

f)   Zadania z zakresu gospodarki wodnej:

  • prowadzenie postępowania w sprawie przywrócenia do stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegającym szkodom w przypadku zmiany stanu wód na gruntach sąsiednich,
  •  wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegającym szkodom spowodowanym przez właściciela gruntu w postaci zmiany stanu wody na gruncie szkodliwie wpływające na grunty sąsiednie,
  •  wydawanie decyzji w sprawie zatwierdzenia ugody właścicieli gruntów w sprawach zmiany stanu wód i ich szkodliwego wpływu na grunty sąsiednie,
  •  prowadzenie postępowania w sprawie wyznaczenia dostępu do wody w związku z powszechnym korzystaniem z wód dla właścicieli nieruchomości przyległej do wód powierzchniowych,
  •  przygotowywanie projektu uchwały w sprawie wydobywania kamienia, żwiru, piasku oraz innych materiałów w granicach powszechnego korzystania z wód,
  • przygotowanie i przekazanie danych do Wód Polskich  w celu ustalenia wysokości opłaty, za  usługi wodne,
  • naliczanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej,
  •  współdziałanie   i koordynacja działań  z PGW Wody Polskie w zakresie gospodarki wodno-ściekowej;

g) Zadania  z zakresu  geologii   i  górnictwa.

  • przygotowanie opinii do wydania, cofnięcia lub wygaśnięcia koncesji w zakresie  rozpoznawania kopalin ze złóż, bezzbiornikowego magazynowania substancji oraz składowania odpadów  w górotworze, w tym podziemnych wyrobiskach górniczych,
  • wydawanie  opinii do projektu prac geologicznych,
  • wydawanie opinii do planu ruchu zakładu górniczego,
  • wydawanie opinii w sprawie   opłaty eksploatacyjnej;

h) Zadania z zakresu gospodarowania odpadami oraz utrzymania czystości i porządku:

  • wydawanie decyzji na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych, transportu nieczystości ciekłych,
  • wydawanie decyzji z urzędu w sprawie ustalania obowiązku opłat za opróżniania zbiornika bezodpływowego dla właścicieli nieruchomości, którzy nie podpisali umów z firmami wywozowymi,
  • prowadzenie  ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
  • przygotowywanie decyzji o konieczności podłączenia się do kanalizacji sanitarnej,
  • przygotowanie decyzji zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także  grzebowisk, spalarni zwłok zwierząt i ich części,
  • wydawanie decyzji  w sprawie usunięcia odpadów składowanych lub magazynowanych w miejscach do tego celu nie przeznaczonych,
  • przeprowadzanie kontroli w zakresie przestrzegania przepisów ustawy o odpadach i gospodarki wodno-ściekowej.

3.Uprawnienia: wynikające z ustawodawstwa pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, regulaminu pracy oraz Regulaminu organizacyjnego obowiązujących w Urzędzie Miejskim.

4.Obowiązki: znajomość i przestrzeganie przepisów prawa w szczególności kodeksu postępowania administracyjnego, zachowanie tajemnicy państwowej, skarbowej i służbowej w zakresie przewidzianym przez prawo.

4.Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

  1. Miejsce pracy: Urząd Miejski, plac Jana Pawła II 1, Czechowice-Dziedzice, III piętro budynku.
    W budynku funkcjonuje winda dla osób niepełnosprawnych, WC dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (parter budynku). W miejscu pracy mogą wystąpić bariery architektoniczne utrudniające poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową.
  2. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin.
  3. Praca w terenie.
  4. Uczestnictwo w delegacjach służbowych, szkoleniach

5. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
w styczniu  2022 r.  wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim  
w Czechowicach-Dziedzicach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6%.

6. Wymagane dokumenty:

1. napisany własnoręcznie list motywacyjny,
2. kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
3. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub dokumentów  potwierdzających okres zatrudnienia wymagane  - zgodnie z pkt 1 ppkt 7,
4. kopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
5. kopie zaświadczeń, dyplomów o ukończonych kursach, szkoleniach (jeżeli kandydat posiada),
6. kserokopia prawo jazdy,
7. własnoręcznie podpisane oświadczenia kandydata:
a) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania  z pełni praw publicznych,
b) o nieskazaniu  prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia  publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
c) o nieposzlakowanej opinii,
d) o nie prowadzeniu działalności gospodarczej bądź   w przypadku jej prowadzenia,
o profilu działalności  gospodarczej,
e) o
wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w procesie rekrutacji, zgodnie
z wzorem zamieszczonym na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego
w Czechowicach-Dziedzicach:
https://www.bip.czechowice-dziedzice.pl/bipkod/18667902
f) o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w procesie rekrutacji, zgodnie z wzorem  zamieszczonym   na  stronie  Biuletynu   Informacji   Publicznej  Urzędu   Miejskiego
w Czechowicach-Dziedzicach:
https://www.bip.czechowice-dziedzice.pl/bipkod/18667902
8. Kopię  dokumentu  potwierdzającego niepełnosprawność,   jeżeli kandydat  zamierza skorzystać z  uprawnienia,  o którym  mowa  w art.13a ust.  2  ustawy  o pracownikach samorządowych.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zaklejonej i opisanej kopercie: „Nabór na stanowisko naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa w  Urzędzie Miejskim w Czechowicach-Dziedzicach”   w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach (parter budynku głównego przy pl. Jana Pawła II 1) lub przesłać drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach, pl. Jana Pawła II 1, 43-502 Czechowice-Dziedzice, z dopiskiem: „Nabór na stanowisko naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa w  Urzędzie Miejskim w Czechowicach-Dziedzicach”.

Dokumenty należy składać do dnia 14  marca 2022 r.  (w przypadku przesyłki pocztowej ważny jest dzień dostarczenia do urzędu – data nadania przesyłki nie ma znaczenia). Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane!

Informacja o wyniku naboru  na wolne stanowisko urzędnicze, zostanie opublikowana na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem www.bip.czechowice-dziedzice.pl oraz na tablicy ogłoszeń urzędu umiejscowionej przy budynku głównym  - pl. Jana Pawła II 1.

Dodatkowych informacji o naborze udziela Wydział Organizacyjny i Kadr Urzędu Miejskiego (pok. 306-308, tel. 32 214 71 47, e-mail: um@um.czechowice-dziedzice.pl).

Włączony