Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do treści Przejdź do stopki Przejdź do mapy portalu

Urząd Miejski przyjmuje wnioski o wypłatę dodatku węglowego

Wydział Świadczeń Społecznych Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach informuje, że od 17 sierpnia 2022r. przyjmowane są wnioski o wypłatę dodatku węglowego. Dodatek węglowy przysługuje w wysokości 3000 zł jednorazowo na gospodarstwo domowe.

Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, gdzie głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe – zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.

Do uzyskania dodatku węglowego nie obowiązuje kryterium dochodowe.

Konieczny jest wpis lub zgłoszenie do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) dla budynku, w którym zamieszkuje Wnioskodawca.

We wniosku należy wpisać nr rachunku bankowego, na który zostanie zrealizowany przelew, co znacznie usprawni wypłatę środków.  

Wnioski o wypłatę dodatku węglowego przyjmowane są przez pracowników Wydziału Świadczeń Społecznych w pokoju 003 (przyziemie) budynku głównego Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach, Plac Jana Pawła II 1,  w terminie do 30 listopada 2022r. Wniosek można złożyć osobiście lub za pomocą poczty tradycyjnej.

Istnieje również możliwość złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wówczas jednak wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.

Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Świadczeń Społecznych, nr telefonu : 32 214 71 06, 32 214 71 12, 32 214 71 05.

plakat dodatek węglowy

Włączony