Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do treści Przejdź do stopki Przejdź do mapy portalu

Trwa nabór do kolejnej edycji „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców"

Biuro ds. Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach przypomina, że trwa nabór uczestników do programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców". Właśnie zakończyła się kolejna edycja. Grupa kilkunastu rodziców regularnie uczestniczyła w zajęciach, które odbywały się w Urzędzie Miejskim. Obecnie przyjmowane są zgłoszenia do utworzenia kolejnej grupy.

Szkoła dla Rodziców i Wychowawców to program spotkań dla rodzica, opiekuna, wychowawcy, czyli każdego kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami, bez względu na ich wiek.

Głównym celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń - to małe kroki ku głębszej relacji i wzmocnieniu poczucia bliskości. To także nauka dialogu i kształtowania więzi opartych na wzajemnym szacunku.

Główne motto Szkoły dla Rodziców i Wychowawców" brzmi: wychowywać to kochać i wymagać.

Czas trwania: 10 spotkań (1x w tygodniu przez kolejne 10 tygodni) trzygodzinnych. Łącznie 30 godzin.

Terminy zajęć: do ustalenia, po zawiązaniu się grupy.

Miejsce zajęć: Punkt Konsultacyjny w Czechowicach-Dziedzicach, Urząd Miejski, Plac Jana Pawła II 2 (nad bankiem PKO, III piętro).

Adresaci: rodzice, opiekunowie, wychowawcy z terenu Gminy Czechowice-Dziedzice.

Koszty: dla mieszkańców Gminy Czechowice-Dziedzice zajęcia są bezpłatne (koszty pokrywa Gmina). Liczba miejsc jest ograniczona. Obowiązują wcześniejsze zapisy z użyciem formularza.

Realizatorzy: pedagodzy, psycholodzy posiadający uprawnienia do prowadzenia Programu, a jednocześnie wysokie kwalifikacje i wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu Szkoły dla Rodziców i Wychowawców.

Zapisy przyjmuje Biuro ds. Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom, Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach, Plac Jana Pawła II 2. Wypełnione zgłoszenie należy podpisać, zeskanować i wysłać na adres: ppu@um.czechowice-dziedzice.pl.

Szczegółowych informacji udziela kierownik Biura - Agnieszka Borowska-Paszek, pod numerem telefonu 32 214 71 77.

Tematyka zajęć:

Część I

Budowanie relacji dorosły – dziecko, a w tym:

  • wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane,
  • rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
  • aktywne, wspierające słuchanie,
  • motywowanie dziecka do współdziałania,
  • modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
  • uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i szkole,
  • wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
  • budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka,
  • konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.

Część II

Wspieranie procesu budowania wzajemnych (opartych na więzi i szacunku) relacji między dziećmi:

  • rywalizacja i zazdrość między dziećmi,
  • kłótnie, bójki dzieci i różne inne trudności,
  • problem sprawiedliwości, ulubieńców i egoizmu,
  • wpływ ról na relacje między dziećmi.

Część III

Dla rodziców i wychowawców nastolatków uwzględniająca problemy wieku dorastania:

  • młodzieńczy bunt,
  • pragnienie akceptacji,
  • potrzeba decydowania o sobie,
  • przedwczesne zainteresowanie seksem,
  • narkotyki,
  • niebezpieczeństwo mediów.

Pełne uczestnictwo w zajęciach uprawnia do otrzymania zaświadczenia o ukończeniu Programu oraz daje szanse na mądre, satysfakcjonujące rodzicielstwo i dobre relacje z dziećmi.

Rodzice, którzy właśnie ukończyli szkolenie, bardzo wysoko ocenili jakość Programu, zarówno pod względem treści merytorycznych, jak i pod względem kompetencji trenerek i organizacji szkolenia. Na ostatnim, podsumowującym spotkaniu, uczestnicy stwierdzili, że chcieliby zachęcić innych rodziców do udziału w Programie. Wiedza, którą zdobyli, zmieniła ich sposób postrzegania rodzicielstwa, wyposażyła ich w umiejętności stawiania granic dzieciom i mądrego wspierania ich rozwoju.

Wyłączony