Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do treści Przejdź do stopki Przejdź do mapy portalu

Rząd czeka na informacje o pustostanach. Mogą je zgłaszać mieszkańcy

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przypomina, że wdrożony został System Informacyjny o Dostępie do Usług Stacjonarnego Internetu Szerokopasmowego. Poza możliwością raportowania informacji o punktach adresowych, w których jest możliwe planowanie usług transmisji danych, zapewniających stacjonarny, szerokopasmowy dostęp do Internetu, system umożliwia również zgłaszanie pustostanów.

Zgłoszenie pustostanów, również bezpośrednio przez samych obywateli, ma umożliwić prawidłowe zaplanowanie interwencji publicznych na projekty budowy sieci szerokopasmowych dofinansowywanych ze środków Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy oraz Krajowego Planu Odbudowy. Dzięki temu KPRM będzie  wiedzieć, w jakich budynkach nie znajdują się żadni potencjalni użytkownicy końcowi usług dostępu do internetu i w związku z tym nie ma potrzeby zapewniania dla takich budynków możliwości korzystania z tych usług.

Zaoszczędzone w ten sposób środki można będzie przeznaczyć na dofinansowanie budowy dostępu do internetu w „najdroższych” lokalizacjach. Informacje o pustostanach nie są publicznie dostępne na stronie internet.gov.pl – podkreśla KPRM. Będą one widoczne jedynie dla ministra właściwego ds. informatyzacji, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz przedsiębiorców telekomunikacyjnych planujących budowę sieci szerokopasmowych.

Wyłączony