Wnioski mogą składać osoby fizyczne, będące właścicielami lub współwłaścicielami lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym, które chcą zlikwidować niskosprawne i nieekologiczne węglowe źródło ciepła i zastąpić go kotłem gazowym lub grzewczym urządzeniem elektrycznym.
Wnioski należy składać w Urzędzie Miejskim w Czechowicach-Dziedzicach, Plac Jana Pawła II 1, w godzinach pracy Urzędu.
Wysokość dofinansowania do wymiany kotła lub pieców będzie wynosić 50% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 5 000 zł.
Dofinansowaniu podlegać będą inwestycje zrealizowane po podpisaniu umowy pomiędzy Gminą Czechowice-Dziedzice a Inwestorem.
Warunkiem otrzymania dotacji jest:
• likwidacja nieekologicznego źródła ciepła i zastąpienie go nowym źródłem ciepła,
• złożenie wniosku o udzielenie dotacji, na wymianę nieekologicznego kotła lub pieca opalanego paliwem stałym na kocioł gazowy z zamkniętą komorą spalania lub na grzewcze urządzenie elektryczne,
• posiadanie prawa własności lub współwłasności lokalu mieszkalnego (konieczna jest zgoda wszystkich współwłaścicieli w odniesieniu do osoby składającej wniosek), w którym istnieje źródło ciepła opalanego paliwem stałym, przewidzianego do likwidacji,
• złożenie oświadczenia o możliwości opłacenia całości kosztów inwestycji.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Czechowicach-Dziedzicach – Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Plac Jana Pawła II 1, telefonicznie pod nr tel. 32 214 71 09 lub 32 214 71 69.
Załączniki do pobrania: