Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do treści Przejdź do stopki Przejdź do mapy portalu

Czytelniczy sukces uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Ligocie

W roku szkolnym 2021/2022 Szkoła Podstawowa nr 2 im. Powstańców Śląskich w Ligocie już po raz kolejny wzięła udział w Wojewódzkim Konkursie "Wielka Liga Czytelników". Celem konkursu było wyłonienie najlepszych czytelników wśród uczniów szkół podstawowych i równocześnie promowanie czytelnictwa oraz kreowanie mody na czytanie.

Konkurs odbywał się w trzech kategoriach wiekowych: klasy 1-3, klasy 4-6 oraz klasy 7-8; składał się z trzech etapów: szkolnego, powiatowego i wojewódzkiego. Na etapie szkolnym chętni uczniowie mieli za zadanie przeczytać po pięć książek z podanej listy oraz wypełnić testy dotyczące treści danych lektur. Koordynatorem tego etapu w szkole była Małgorzata Mola.

Po zdobyciu pięciu sprawności uczniowie przystąpili do napisania testu eliminacyjnego do półfinału powiatowego z treści podanej wcześniej książki. Czterem uczniom udało się zdobyć odpowiednią liczbę punktów, aby wziąć udział w półfinale drużynowym.

Powiatowy półfinał konkursu został przeprowadzony w formie testu on-line, do którego dzieci przystąpiły w szkole. Uczestnicy odpowiadali na wiele bardzo szczegółowych pytań dotyczących treści podanych wcześniej książek (po jednym tytule w każdej kategorii wiekowej).

Nasza drużyna z klas 1-3 w składzie: Nina Koprzywa (3b), Lilianna Budny (1b) i Filip Grabiarz (1b) zdobyła tytuł mistrza powiatu za zajęcie I miejsca w etapie powiatowym.

Z kolei jednoosobowa drużyna - Hanna Kłusek z klasy 8a - uzyskała tytuł II wicemistrza powiatu za zajęcie III miejsca w etapie powiatowym.

- Laureaci otrzymali książki, które sponsorowała czechowicka „Księgarnia na Lesisku”. Bardzo dziękujemy! - podkreślają przedstawiciele szkoły w Ligocie - Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu, a ich rodzicom dziękujemy za pomoc w przygotowaniu uczniów. Cieszymy się, że jest jeszcze wielu dorosłych i dzieci, które kochają książki i nie wyobrażają sobie życia bez dobrej lektury.

Nie