Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli Burmistrz Czechowic-Dziedzic, w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
Obowiązkiem zgłoszenia objęte są również oczyszczalnie obecnie eksploatowane, a dotychczas nie zgłoszone.
Przyjęcia zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków dokonuje Burmistrz zgodnie z art. 152-153, art. 378 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska (DZ. U.
z 2020r., poz. 1219 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 grudnia 2004r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2019 r., poz. 1510).
Eksploatacja przydomowej oczyszczalni ścieków o przepustowości wyższej niż 5 m3 na dobę, według ustawy Prawo Wodne, wykracza poza zwykłe korzystanie z wód i na jej budowę oraz eksploatację wymagane jest uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego.
Dodatkowe informacje na temat wymaganych dokumentów przy zgłaszaniu przydomowej oczyszczalni ścieków udzielane są pod nr tel.: 32 214 71 04 (Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa).
W załączeniu druk zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków